דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשה זאת בעצמך- שווה בדיקה 

מאת    [ 30/12/2019 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1438 פעמים ]

"עשה זאת בעצמך" ? תחשוב שנית


"עשה זאת בעצמך","שלם וקח"  הם חלק מהסלוגנים שיצרנים ובעלי חנויות משווקים לנו בשנים האחרונות ביתר שאת. לכאורה זמין וחסכוני האם אכן מדובר בחסכון?

מבחינת היצרנים יש פה הזדמנות לסגירת עסקה, בשוק שופע במוצרים ממתחרים בשוק המקומי ומתחרים במסחר המכוונן אם כבר יש  לקוח שנכנס לחנות המטרה שהוא יצא עם המוצר והקופה תרשום תיקבול.

טיפוח ערך מוסף למוצר הוא אינטרס נוסף של בעלי החנות. הטענה אומרת שלקוח מפתח קשר למוצר כשהוא חלק מתהליך הייצור שלו, לקוח שמתמודד עם הובלת המוצר, קריאת ההוראות להרכבה והרכבת המוצר מפתח את הקשר הזה.  בחנויות כמו איקאה זו הפילוסופיה שמסתתרת מבעד למוצר זול וזמין  לקחת הביתה. תרכוש, תרכיב תתאהב במוצר וכשתחפש משהו חדש תחזור להתאהב שוב.

כשנשבר לי כיסא המחשב רצתי לאיקאה  נעתי בין החדרים המעוצבים עד שהגעתי לכיסאות המחשב. ניסיתי כמה כסאות רכשתי אחד שנראה לי נוח ומתאים לתקציב. אספתי מהמדף שילמתי בקופה נסעתי הביתה וכאן התחילה ההתמודדות לא פשוטה, אחרי שפתחתי את האריזה וקראתי את ההוראות הן נראו לי כלליות מידי. נגשתי להרכבה ולאחר כמה ניסיונות של הרכבה ופירוק עמד הכיסא. התהליך היה ארוך ומתסכל אך בסיום הרגשתי גאווה שהצלחתי במשימה.

ובכל זאת התהליך ארך הרבה יותר זמן ממה שתכננתי, אם הייתי יודע מלכתחילה את משך הזמן שתהליך ההרכבה יארך אולי לא הייתי מתפתה להרכבה עצמית והייתי מזמין את הכיסא כולל הרכבה של איש מקצוע אצלי בבית.     

בנוסף איכות ההרכבה של מי שמרכיב פעם ראשונה אינה ברמה של מרכיב מקצועי שמתורגל בהרכבת של עשרות מוצרים ביום. ההרכבה מקצועית תהיה יותר מהירה ואיכותית. הברגים מחוזקים ברמה הנדרשת ובדרך כלל לא נשארים "חלקים מיותרים", אם חסרים חלקים בדרך כלל למרכיב מקצועי יש רזרבות בארגז כלים שלו להשלמת ההרכבה.

חברות שמייצרות מוצרים להרכבה עצמית  אינן מציינות זמן הרכבה משוער וקל מאוד להתפתות להרכבה עצמית במיוחד במוצרים קטנים כשהאלטרנטיבה של הרכבה מקצועית עולה יותר מערך המוצר.

לסיכום במוצרים גדולים, כבדים ומורכבים כמו ארונות הזזה, ארונות פתיחה, מיטות קומתיים לא כדאי להתפתות ולהרכיב לבד, החיסכון בדרך כלל מדומה, התסכול יכול להיות גדול ואיכות ההרכבה לא זהה להרכבה מקצועית. במוצרים קטנים, קלים לנשיאה שאין דחיפות לשימוש בהם שווה להתנסות בהרכבה עצמית, עם סבלנות ועזרת בני משפחה או חברים זה יכול להיות אירוע חברתי שערך סנטימנטלי בצדו.

 

 

 

 

 

אבישי הררי גיבלי מתעסק בתחום השינה ורהיטים ב 15 שנה אחרונות ושמח לשתף בידע וניסיון http://www.rahit4u.co.il 1-800-305-306




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב